Olimpiadas matemáticas

El IES L'Eliana ha participat enguany en les Proves Cangur, en L'Olimpiada Matemàticas y en Proves Pangea. Aquestes proves tenen com a objectiu estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través de problemes i motivar als alumnes per a desenvolupar el pensament científic.

Les proves Cangur estan organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques amb la coordinació de la Comissió Cangur al País Valencià, de la qual formen part la Universitat Jaume I de Castelló, la Universitat Politècnica de València, la Universitat de València i la Universitat d'Alacant, així com la Societat d'Educació Matemàtica Al-Khwärizmï.

Per altra banda, la primera fase de las LIII Olimpiada Matemàtica de la RSME va tenir lloc el 13 de gener y el nostre alumne de 1r de Batxillerat, Félix Moreno, va obtindre la millor puntuació la qual cosa li permeteix pasar a la següent fase que tindrà lloc a Alcalà d'Henares. En la pràctica, les Olimpíades són una mica més que un concurs. D'una banda serveixen per a promocionar les Matemàtiques i dotar-les d'un contingut lúdic que lamentablement han perdut quasi per complet per molt diverses raons, per exemple, la confusió entre exercicis i problemes, amb la consegüent desaparició d'aquests. Finalment, no es pot oblidar que les Olimpíades són també un element d'importància en la millora del nostre sistema educatiu puix que suposen, en els molts professors que de manera completament altruista vénen preparant als alumnes, una necessitat d'actualització permanent de coneixements, una cerca de problemes nous i de mètodes d'adaptació als plans vigents de nous i més atractius continguts.

També hem presentat el pasat 13 de març a seixanta-un alumnes de tots els nivells al Concurs de Matemàtiques Pangea que porta cinc anys treballant perquè els més joves aprenguen que les matemàtiques són vitals per a la vida quotidiana i que ens envolten allà on anem. Volem desmitificar la idea que solament els qui es dediquen a les Ciències les usaran en un futur. Demostrar, a més, que poden divertir-se amb elles, és el nostre major repte. El Concurs de Matemàtiques Pangea no es basa en la competició, sinó en la participació per açò no li donen importància a guanyar, ni al premi, ni al rànquing, sinó a la motivació que porta a cada alumne a participar i enfrontar-se a les matemàtiques sense por i amb il·lusió.

olimpiadas mates2