Informació sobre la vaga del dia 11 de setembre a l'IES L'ELIANA

Durant el dia d'ahir i hui els alumnes de l'IES l'Eliana han sigut convocats per whatsapp a fer una aturada de les classes en protesta per les condicions de calor excessiu en què es troben mentre són al centre. La convocatòria ha sigut anònima, però durant el matí l'associació d'alumnes (que es desvincula de l'enviament del whatsapp), en vista de la voluntat de la majoria dels seus companys per a secundar-la i una certa desorganització i confusió, va fer una reunió al pati per concretar la protesta. Varen decidir aturar les classes entre els dos descansos (de 11:25 a 13:10), període en el qual la major part dels alumnes va estar al pati. A les 13:25, varen tornar a poc a poc a classe.

Ateses les nombroses qüestions i valoracions que s'han fet per part dels alumnes i pares, és pertinent informar d'una sèrie de fets perquè en estos casos se sàpiga quin és el procediment que se segueix per part del centre:

1. Perquè les convocatòries de vaga dels alumnes siguen vàlides i efectives han de ser informades 5 dies abans de realitzar-se a fi de poder notificar els professors i els pares del fet. Els alumnes han de presentar un escrit amb signatures de suport que justifique la vaga (per exemple, perquè ha sigut convocada per sindicats o per l'associació d'alumnes). Així, la direcció tindrà temps de traslladar degudament la informació als pares i ells sabran els motius, el moment i la durada de la vaga.

2. La vaga (o l'aturada de les classes en este cas) no ha sigut convocada pels professors, de tal manera que si les classes no s'han pogut donar ha sigut perquè no hi han assistit la major part dels alumnes. Alguns professors han esperat els aumnes a l'aula i, com és habitual els dies de vaga, han apuntat la falta. En altres casos, en vistes de l'absència generalitzada, el professor ha baixat al pati i els ha supervisat i acompanyat.

3. Durant el temps de la protesta, els professors de guàrdia, els professors dels grups que han baixat sencers i menbres de l'equip directiu han estat acompanyant els alumnes.

4. Durant el matí i a causa de l'aturada de les classes, molts pares han vingut a recollir els seus fills al centre, en alguns casos perquè es trobaven malament per la calor. Este fet ha implicat una sèrie d'inconvenients, cosa que ens obliga a fer diversos recordatoris als alumnes:  està prohibit l'ús del mòbil al centre, encara que siga per a comunicar-se entre pares i fills (poden fer-ho a través del professor de guàrdia o l'equip directiu) i els pares no poden recollir alumnes que no són fills seus (si volen emportar-se altres alumnes cal una autorització escrita completa amb la fotocòpia del DNI dels autoritzadors i els autoritzats).5. Els alumnes de primer cicle d'ESO no tenen dret a fer vaga de la mateixa manera que els altres alumnes, ja que  no poden deixar d'assistir al centre per eixe motiu. En el cas de hui, la manifestació ha sigut dins de l'institut i en tot moment els professors d'aula o de guàrdia han estat encarregats de vigilar-los.

img secretaria100